路面電車を差し上げます

以前の分類記事
05 /01 2012
岡山市にある岡山電気軌道は、路面電車運行100年記念イベント「路面電車無料で差し上げます!!」を実施します。

対象車両

岡電3010号(通称:おしゃれ電車)
<解説>昭和28年製造。東武鉄道日光軌道線より譲り受けて昭和44年より岡電で運行開始。平成20年には車体をかわいらしくラッピングした「おしゃれ電車」として運行。
第1回公開日について

購入をご検討されておられる方を対象に3010号の第1回展示公開を次のとおり開催いたします。

日時  ・・・ 平成24年5月5日(土・祝) 9:00~16:00
場所  ・・・ 岡山電気軌道(株)電車営業部 電車車庫
      岡山市中区徳吉町2ー8ー22 岡電東山線「東山」電停下車すぐ

お譲り渡しについて(ご確認事項)

ご希望の方に無料でお譲りいたしますが稼働できる状態での譲り渡しではありません。
譲り渡し交渉は基本的にはお申し込み先着順にて行わせていただきます。
弊社車庫より搬送先までの搬送に係る実費は購入者さま負担でお願いいたします。また、搬送を安全確実に行える資格をお持ちの搬送事業者さまをご利用ください。
搬送日等のご希望がございましたらご相談に応じます。

サイト
http://www.okayama-kido.co.jp/tramway/news_w/pg74.html
----------------------------------------
製造後すでに60年近く経っているので動態保存するにはかなり大変かと思いますが、自宅庭のオブジェとしていかが?


ヨーロッパでは多くの大都市で路面電車がたくさん走っていて、一方通行の狭い路地にも線路が引かれてあってビックリするとともに、とても乗りやすくて便利な市民の足として大活躍しています。

日本でも富山市のように積極的に利用している自治体もあり、もっと広く路面電車が普及すると交通渋滞が減って社会的損失が小さくなると思います。
JRからの直通運行が出来ると利便性がグッと高くなるんですけどね。
でも、一般に日本で走っている一両編成の路面電車ではコストが高く付くので、ヨーロッパのように複数編成の路面電車にする必要がありますね。
Okayama Electric Tramway in Okayama will carry out the commemoration event "it gives for nothing [ streetcar ]!!" in streetcar operation 100.
Object vehicles
岡電 No. (common name: foppish train) 3010
Showa 28-year manufacture.
It inherits from the TOBU RAILWAY sunlight orbital line, and is a Showa 44 old person 岡電で operation start.
It will operate by making the body into the "foppish train" wrapped prettily in Heisei 20.
About the 1st public presentation day
I hold the 1st exhibition public presentation of No. 3010 for those who examine purchase as follows.
Time ... May 5, Heisei 24 (ground and congratulation) 9:00 to 16:00
Place ... The Okayama Electric Tramway Co., Ltd. train sales department Train shed
Okayama in-the-city division Tokuyoshi town 2-8-22 岡電 Higashiyama Line "Higashiyama" 電停下車 -- immediately
About a conveyance (confirmation matter)
It is not the conveyance by the state where it can work although I yield those who wish for nothing.
I will perform conveyance negotiation in the application order of arrival fundamentally.
Please give me the cost price which starts conveyance to a conveyance place from our garage at a buyer Mr. burden.
Moreover, please use the conveyance entrepreneur with the qualification for the ability to ensure conveyance safely.
If there is hope, such as a conveyance day, it will respond to consultation.
Site
http://www.okayama-kido.co.jp/tramway/news_w/pg74.html
----------------------------------------
Since about 60 year has already passed after manufacture, or is thought quite very much to conserve in a drivable condition, but it is how as an object of the house yard?
While it is surprised for many streetcars to run and to be pulled also to the one-way narrow alley in the track in many big cities, it is very easy to ride and is large-playing an active part in Europe as a convenient citizen's leg.
I think that traffic congestion will decrease and social loss will become small if there is also a self-governing body which uses positively like Toyama and a streetcar spreads more widely even in Japan.
If direct operation from JR can be performed, convenience will become high surely.
But since cost is highly attached in the streetcar of the one-car formation which is generally running in Japan, is it necessary to make it like Europe the streetcar of two or more organization?
関連記事

コメント

非公開コメント

いおたん(伊織丹)

FC2ブログへようこそ!